Leestijd Minder dan 1 minuut |
bericht ouder dan 6 maanden
Do you sometimes wonder whether your emails are hitting the mark? Do they encourage a positive response or do you get an answer you’d not expected? Often, we employ irritating phrases in our emails inadvertently. Email communication is a minefield because you don’t see how people are reacting
If you’ve sent a well-intentioned email that elicited a curt response, you may well guilty of this common pitfall. From “as you are aware” to “please advise”, email exchanges can be a social puzzle, where using the wrong word or phrase at the wrong moment can easily cause offence or annoyance…
Want to know more? Read the full article on BBC Capital – How to avoid writing irritating emails.
Taaltrainingen overzicht
Taaltrainingen overzicht
SelecteerSluit
Blogberichten
Chinees leren, goed te doen!
Menig zakenman heeft zijn pijlen op China gericht, want daar liggen kansen. Wie zaken wil doen met een Chinees zal zijn vertrouwen moeten winnen, vrienden moeten worden. Taal is...
Lees het volledig blogbericht
Social Media – een hype of een nieuw tijdperk in taaltraining?
Social Media – een hype of een nieuw tijdperk in taaltraining? Facebook, LinkedIn, Twitter, Blogs? Toen The Square Mile in 2002 met zakelijke taaltrainingen begon, wist niemand wat dat...
Lees het volledig blogbericht
Haal het maximale uit een taalcursus – Oefening baart kunst
Haal het maximale uit een taalcursus – Oefening baart kunst Het volgen van een taalcursus is eigenlijk het halve werk. Ja, je zult je taalvaardigheid zeker verbeteren door de...
Lees het volledig blogbericht