‘The Square Mile denkt écht vanuit de wensen van Gemeente Tilburg’
In 2016 hebben de medewerkers van ons Klant Contact Centrum een taaltraining Engels gevolgd om niet-Nederlandstaligen goed te woord te kunnen staan. Denk aan asielzoekers, EU-burgers of buitenlandse studenten die een paspoort of rijbewijs willen aanvragen. Na een zoektocht langs lokale taalbedrijven in de gemeente Tilburg zijn we uitgekomen bij The Square Mile. In The Square Mile vonden wij een flexibele en professionele maatwerktaaltrainer, die echt denkt vanuit de wensen van de klant.
Onze belangrijkste wens was dat iedereen het zelfvertrouwen heeft om Engels te spreken, zowel aan de balie als over de telefoon. Een flexibele inplanning van de trainingsdagen was voor ons ook erg belangrijk. Op basis van deze en andere wensen heeft The Square Mile een voorstel uitgewerkt voor een taaltraining Engels met verschillende instapniveaus. Daarin stond uitgebreid beschreven hoe de lessen eruit kunnen zien: inhoud, leerdoelen, lesmaterialen, taaltrainer, planning en kosten. Na individuele intakegesprekken met de deelnemers zijn er naar kennisniveau vijf trainingsgroepen van start gegaan.
Deelname aan de taaltraining Engels was vrijwillig, maar veel van onze medewerkers hebben er gebruik van gemaakt. Met succes! Wat ik vooral terughoor, is dat mensen zich nu comfortabeler voelen om Engels te spreken. Ook was de inhoud van de lessen goed afgestemd op de dagelijkse werkpraktijk. Bovendien verliep de samenwerking soepel: de communicatie en organisatie waren perfect. Mochten wij onze medewerkers ook in het Duits willen scholen, dan schakelen we The Square Mile zeker weer in!
Marjon van der Maat
Afdelingshoofd Dienstverlening Gemeente Tilburg
Onze belangrijkste wens was dat iedereen het zelfvertrouwen heeft om Engels te spreken, zowel aan de balie als over de telefoon. Een flexibele inplanning van de trainingsdagen was voor ons ook erg belangrijk. Op basis van deze en andere wensen heeft The Square Mile een voorstel uitgewerkt voor een taaltraining Engels met verschillende instapniveaus. Daarin stond uitgebreid beschreven hoe de lessen eruit kunnen zien: inhoud, leerdoelen, lesmaterialen, taaltrainer, planning en kosten. Na individuele intakegesprekken met de deelnemers zijn er naar kennisniveau vijf trainingsgroepen van start gegaan.
Deelname aan de taaltraining Engels was vrijwillig, maar veel van onze medewerkers hebben er gebruik van gemaakt. Met succes! Wat ik vooral terughoor, is dat mensen zich nu comfortabeler voelen om Engels te spreken. Ook was de inhoud van de lessen goed afgestemd op de dagelijkse werkpraktijk. Bovendien verliep de samenwerking soepel: de communicatie en organisatie waren perfect. Mochten wij onze medewerkers ook in het Duits willen scholen, dan schakelen we The Square Mile zeker weer in!