‘The Square Mile organiseerde leuke en leerzame pubquiz voor Adyen’

Sinds het begin van onze samenwerking in 2014 is The Square Mile onmisbaar voor ons. Als Nederlandse specialist in internetbetalingen is Adyen zeer internationaal georiënteerd. Onze medewerkers komen uit allerlei hoeken van de wereld en doen ook overal zaken. Goede taalkennis is dus cruciaal. The Square Mile verzorgt niet alleen zakelijke taaltrainingen Engels en Duits voor Adyen, maar ook conversatiecursussen Nederlands. Het initiatief van een aantal weken geleden spande de kroon: zij hebben een pubquiz georganiseerd als kick-off voor de nieuwe cursussen Nederlands.

Lees meer

Schot in de roos

Voor de 35 nieuwe deelnemers aan de converstatiecursussen Nederlands wilde ik eens iets extra’s doen. Iets spannends waar mensen naar uit konden kijken en iets wat ze niet zo snel zouden vergeten. Ik zocht een leuk en leerzaam event dat ook de teambuilding zou versterken. Het werd de pubquiz en dat was een schot in de roos. The Square Mile bedacht serieuze, goed te beantwoorden vragen over de Nederlandse taal en cultuur en voor tussendoor een aantal bonusvragen over grappige weetjes. Hoeveel provincies heeft Nederland? Welke talen spreken ze er? Hoelang duurde het voordat het laatste kabinet er was?

Leren moet leuk zijn

Het fun-element van de pubquiz werkte goed, net als de Nederlandse biertjes, kaasblokjes en bitterballen. Het werd een erg gezellige avond, voor zowel de deelnemers als de taaltrainers van The Square Mile. Ik hoor mensen er nog steeds over praten. Ook zijn er nieuwe aanmeldingen gekomen voor de cursussen Nederlands, maar die zijn al in volle gang. Wie weet komt er volgend jaar wel weer een pubquiz. Natuurlijk met The Square Mile als organisator, want zij weten als geen ander dat leren leuk moet zijn!

Tré Sweeney, 27 oktober 2017
Knowledge Manager Adyen
De mondelinge les sluit goed aan op onze dagelijkse conversaties die we aan de balie en de telefoon hebben.Ook leuk te lezen dat jullie 50 euro doneren aan het KWF.

Sandra, C-Medewerker, 27 november 2017

In tien individuele lessen Engels veel meer zelfvertrouwen

 De eerste les Engels van The Square Mile zal ik nooit vergeten. Ik was zo zenuwachtig dat ik er hoofdpijn van had en durfde nauwelijks te praten. Wat een verschil met nu: na tien individuele lessen van 2,5 uur kan ik me genuanceerd uitdrukken, maak ik grapjes en vind ik het vooral zo veel leuker om Engels te praten. Dat was echt een eyeopener: Engels is leuk!Natuurlijk was mijn kennis van het Engels passief aanwezig – al mijn studieboeken voor geneeskunde waren Engelstalig – maar die kwam er niet goed uit. Vond ik. Maar dat was ook meteen mijn valkuil volgens de taaltrainster: ik wil alles té goed doen.

Lees meer

Incompany taaltraining binnen werktijd

Mijn werk als internist-nefroloog in het VU medisch centrum is soms behoorlijk druk. Daarom was het fijn dat de taaltraining incompany kon plaatsvinden, en ook nog eens binnen werktijd. Dat heeft mij een hoop geregel en gereis bespaard. Elke maandag kwam de taaltrainster naar het ziekenhuis toe. Dan namen we eerst het thema van de betreffende les door, de lesdoelen en de theorie. Daarna deden we oefeningen en zaten we te praten. Wel een uur per les, over politiek, euthanasie, kinderen, kleding, noem maar op. Het was reuze gezellig en heel leerzaam. Ik voelde mijn zelfvertrouwen groeien.

 Kennis van Engels blijven onderhouden

Nu de taaltraining is afgelopen, doe ik mijn best om mijn Engels op peil te houden. De trainster heeft mij een persoonlijke woordenlijst gegeven en een A4 met links naar interessante websites. Via één website krijg ik elke dag vier vragen opgestuurd die ik netjes maak. Het is maar twee minuten werk, maar zo blijf ik bij de les. Het werkt, merk ik. Voor een mail in correct Engels draai ik nu mijn hand niet meer om. Komt er een Engelstalige patiënt op spreekuur? Dan ben ik ervan overtuigd dat ik hem of haar goed te woord kan staan. En ben ik blij dat ik weer Engels mag praten!

 

Naam bekend bij The Square Mile, 9 juni 2017
Internist-nefroloog VU medisch centrum

Ik heb het erg naar mijn zin, de cursus is het lichtpuntje van de week.

Laura, Sr. Administrative Assistant
Marine Engineering, 15 mei 2017

“Deze cursus Technisch Engels zou een jaar mogen duren”

Een klantenservicemedewerker bij KPN krijgt de hele dag technische vragen. Over de aansluiting, over storingen, over het kopernetwerk en natuurlijk over alles wat misgaat. De vragen komen binnen via telefoon, mail, WhatsApp, Facebook en Twitter. Ons team wil alle klanten zo goed mogelijk te woord staan en daarom passen we ons taalgebruik aan de klant aan. De gesprekken met onze Engelssprekende klanten konden soepeler, merkte ik. Daarom heb ik me samen met vier andere collega’s ingeschreven voor een cursus Technisch Engels. Bij The Square Mile uiteraard, die verzorgt alle taaltrainingen voor KPN.

Lees meer

De cursus Technisch Engels duurde in totaal 30 uur, maar zou wat mij betreft een jaar mogen duren. Zo leuk en leerzaam was het om samen met de trainster specifieke taalkwesties te doorgronden. Iedere week namen wij een lijstje met technische termen mee, waar wij in de praktijk tegenaan liepen. Zoals: hoe leg je in het Engels uit wat een haalbaarheidsonderzoek is of waar het glasvezelaansluitpunt komt? De trainster droeg steeds drie oplossingen aan om hetzelfde op een andere manier uit te leggen. Ons technisch Engels is dus rijker geworden en dan merk je direct dat je een gesprek met veel meer zelfvertrouwen voert.

Wat ik bijzonder vond aan de cursus, was het gemak waarmee de trainster inspeelde op de verschillende niveaus binnen de groep. Twee van ons hadden best wat moeite met grammatica, maar dat voelde de trainster haarfijn aan. Met humor zorgde zij ervoor dat iedereen zich op zijn gemak voelde. We hebben echt ontzettend veel gelachen. De trainster paste heel goed bij ons team, dat was een goede match van The Square Mile!

Femke van Leeuwen, 9 maart 2017
Medewerker klantenservice KPN

Er is gefocust op expertise terrein van de cursisten en daar is goed op de inhoud ingespeeld.

Training Technical English, 12 mei 2017.
Sanquin Bloedvoorziening

‘The Square Mile denkt écht vanuit de wensen van Gemeente Tilburg’

In 2016 hebben de medewerkers van ons Klant Contact Centrum een taaltraining Engels gevolgd om niet-Nederlandstaligen goed te woord te kunnen staan. Denk aan asielzoekers, EU-burgers of buitenlandse studenten die een paspoort of rijbewijs willen aanvragen. Na een zoektocht langs lokale taalbedrijven in de gemeente Tilburg zijn we uitgekomen bij The Square Mile. In The Square Mile vonden wij een flexibele en professionele maatwerktaaltrainer, die echt denkt vanuit de wensen van de klant.

Lees meer

Onze belangrijkste wens was dat iedereen het zelfvertrouwen heeft om Engels te spreken, zowel aan de balie als over de telefoon. Een flexibele inplanning van de trainingsdagen was voor ons ook erg belangrijk. Op basis van deze en andere wensen heeft The Square Mile een voorstel uitgewerkt voor een taaltraining Engels met verschillende instapniveaus. Daarin stond uitgebreid beschreven hoe de lessen eruit kunnen zien: inhoud, leerdoelen, lesmaterialen, taaltrainer, planning en kosten. Na individuele intakegesprekken met de deelnemers zijn er naar kennisniveau vijf trainingsgroepen van start gegaan.

Deelname aan de taaltraining Engels was vrijwillig, maar veel van onze medewerkers hebben er gebruik van gemaakt. Met succes! Wat ik vooral terughoor, is dat mensen zich nu comfortabeler voelen om Engels te spreken. Ook was de inhoud van de lessen goed afgestemd op de dagelijkse werkpraktijk. Bovendien verliep de samenwerking soepel: de communicatie en organisatie waren perfect. Mochten wij onze medewerkers ook in het Duits willen scholen, dan schakelen we The Square Mile zeker weer in!

Marjon van der Maat
Afdelingshoofd Dienstverlening Gemeente Tilburg

De training was heel goed, heb veel bijgeleerd. Ruim voldoende gelegenheid om het spreken te oefenen. de huiswerk opdracht “dagboek” schrijven was heel doeltreffend.
De situaties gingen zowel over werksituaties als vrije tijd situaties. Heel relevant dus.

Technisch Engels, 8 mei 2017

The Square Mile is professioneel mét persoonlijke aandacht.

Voor de deur van Shunter B.V. is een spoorwegovergang die iedere dag wordt gefotografeerd. Dat geeft wel aan hoe speciaal ons materieel is. Shunter doet onderhoud, revisie en schadeherstel van locomotieven en wagons voor goederen. Dus wat het onderhoudsbedrijf van NS doet voor personenvervoer, doen wij voor goederenvervoer.

Suzanne Visser
HR-manager Shunter B.V.

Lees meer

Ik ben hier nu twee jaar HR-manager. Wat mijn baan uitdagend maakt, is dat ik met specialisten werk. Ik plan de juiste vakmensen in en zorg dat hun specialistische kennis up-to-date blijft.

Taal leren of tolk meenemen

Vorig jaar kregen wij een bijzonder verzoek van een van onze klanten: onderhoud verzorgen in Franstalig België. Onze monteurs moesten daarvoor de basis van de Franse taal beheersen óf een tolk meenemen. Toen heb ik drie taalinstituten geselecteerd, waaronder The Square Mile. Ik had meteen goed contact met directeur en oprichter Richard Brame, professioneel maar met persoonlijke aandacht. Alhoewel The Square Mile een groot bureau is, had Richard altijd tijd voor mij. Hij zorgde ervoor dat de afstand klein was. Ook bracht hij ons in contact met een bevlogen taaltrainer Frans en Duits met ervaring in de railbranche. Het grootste deel van onze klanten spreekt Duits, dus ik zag direct meer mogelijkheden voor taaltrainingen.

Taaltraining smaakt naar meer

Uiteindelijk zijn we drie trainingstrajecten gestart bij The Square Mile: een groepstaalcursus Frans, een individuele taaltraining Duits én een individuele taaltraining Engels. De trajecten zijn alle drie succesvol verlopen. De trainer wist de stof heel aantrekkelijk te maken. Hij liet de monteurs in de groepscursus bijvoorbeeld strips vertalen als thuisopdracht. En met de cursist Duits oefende hij vooral spreekvaardigheid. De kracht van The Square Mile is dat er goed naar de deelnemers wordt gekeken. Er wordt bepaald geen standaardprogrammaatje afgedraaid. En de resultaten zijn zo goed dat ik nu bezig ben met een nieuwe uitvraag voor een groepstaaltraining Duits, die waarschijnlijk in september gaat starten!

Esther is een toptrainer. Ze heeft de trainingen zo ingericht dat ik leer praten, schrijven en luisteren met als onderwerp de bloemenhandel.

Erik, Bloemenhandel. 17 maart 2017

Ik wil je graag laten weten, dat ik een superleuke en interessante eerste les heb gehad!

De ontvangst door de trainster was allerhartelijkst en omdat we al de telefonische intake hadden gedaan een aantal weken geleden, waren de gestelde leerdoelen ook duidelijk.  Verder heeft zij me voor zelfstudie en als voorbereidingen voor de komende lessen, de mooie Outcomes handouts (Intermediate student book en workbook) meegegeven en een klapper Zakelijke taaltraining plus een heel handig overzicht van zorgvuldig geselecteerde educatieve websites op het gebied van Engelse taalverwerving.

Ik ben daarom heel tevreden met alles. De trainster heeft als Engelse uiteraard een prachtige Britse tongval, dus dat zal me prima helpen om ook de juiste uitspraak goed onder de knie te krijgen.

Zie uit naar de volgende les. Dank je nogmaals voor alles.

Freddy Soer, 7 maart 2017

Door de gehele training werd mij alle ruimte geven om mij de stof zo duidelijk mogelijk te maken. Tevens speelde de docent in op mijn kunnen en verlangen. 

Klantmanager, 17 februari 2017
Training Duits, Vervoerder

Zeer begripvolle, kundige en goede trainer. Begrijpt snel de behoefte van de cursist en speelt daarop in. Ik ben zeer tevreden over de invulling van de cursus.

Handhaving Wet- en Regelgeving, training Spaans 10 februari 2017

Prima docent, vriendelijk, gezellig, goede uitleg. Het heeft mij zeer veel plezier in de taal gebracht, ik weet weer waarom ik graag vloeiend Duits zou kunnen spreken.

Beleidsmedewerker, 31 januari 2017
Woningcorporatie

Uitstekende training, op maat gesneden, veel persoonlijke aandacht voor de kandidaat. Vele voorbeelden, goede correcties, veel achtergrond materiaal, goed tempo. Prima cursus materiaal, de boeken zijn handzaam, kleine units die je gemakkelijk kunt maken als huiswerk, fun factor ook belangrijk.

Commercial specialist, 15 December 2016
Telecommunications

Erg tevreden over de cursus. Er is goed gekeken naar mijn wensen en heb precies geleerd wat ik wilde leren. Erg fijn dat dit 1 op 1 was. Het is wel behoorlijk intensief, maar het scheelt zoveel dat het op je eigen werkadres kan.

Milieuinspecteur. 5 januari 2017
Overheid

De trainer reageert niet alleen op uitgesproken vragen, maar ook op subtielere signalen. Zodra ze in de gaten heeft dat wij (of één van ons) iets niet helemaal begrijpen, gaat ze de materie net zolang behandelen totdat we het wel begrijpen.

12 september 2016
Telecombedrijf

Vooral de manier waarop we betrokken werden in de hele cursus was werkelijk iedere les perfect.

ICT specialist, Telecoms

De eendaagse opfriscursus Nederlands van The Square Mile is echt een aanrader.

Inhoudelijk sterk, een duidelijke structuur, lekker interactief en veel ruimte om te oefenen met voorbeelden uit onze eigen praktijk. Wij werkten met cases die wij van tevoren hadden aangeleverd. Die zijn uitgebreid aan bod gekomen en bovendien had de trainster oog voor onze individuele vragen. Zij bracht de stof enthousiast over en nodigde ons uit om actief deel te nemen. Dat werkte uitstekend. Als ik nog eens een opfriscursus Nederlands nodig heb, neem ik zeker weer contact op met The Square Mile!

30 juni 2016
ICT bedrijf

Ik kom nu veel meer te weten en ik pas de nieuwe opgedane kennis zoveel mogelijk in de dagelijkse communicatie toe. Ik heb heel wat aan de training gehad. De trainer kan ontzettend goed luisteren. En probeerde mijn vragen middels uitleg en voorbeelden te beantwoorden. Door haar uitstekende uitleg/ toelichting ben ik veel verder gekomen dan voorheen.

Verschillende deelnemers, taaltraining Nederlands als eerste taal, 1 juni 2016
ICT/Telecombedrijf

Enorme professionele onderwijs stijl. Goede afstemming van lesstof en lessen onderling altijd mogelijk. In betrekkelijk korte tijd naar een (veel) hoger taalniveau gebracht.

Kees, Senior Inspecteur, 10 mei 2016
Overheid

We zijn intensief met de taal bezig…

…onze trainer laat ons vrij uit spreken en geeft subtiel aan waar we ons grammaticaal kunnen verbeteren. Daarbij wordt er veel gelachen (ook dat doen we in het Engels ;-). waardoor de tijd omvliegt en we veel plezier in het leren hebben en houden.

John, 21 april 2016
Douane Rotterdam

Zeer plezierige lessen en een goede capabele docente. Ik ben enthousiast over deze training. Een leuke en leerzame manier van leren. Deze training sluit goed aan bij de praktijk.

5 april 2016
Gemeente Baliemedewerker

Geweldige uitleg, en super leraressen. De lesstof was goed en zeer uitgebreid.

Stefan, 29 maart 2016
Engineer, Offshore Service Provider